Všeobecné obchodní podmínky (VOP) pro nákup v internetovém
obchodě– stylingstudio.cz
podnikající fyzické osoby : Martina Zemanová
se sídlem Kuldova 86/28, 615 00, Brno - Zábrdovice,
IČ: 65286812,
DIČ: CZ7154234307
zapsaná v živnostenském rejstříku, se vznikem oprávnění dne 26.07.1996, s provozovnou k předmětu podnikání
na adrese Panská 391/12, 602 00, Brno - Brno-město, identifikačním číslem provozovny 1014955041, se
zahájením dne provozování 07.12.2023.
pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adresách
https://www.instagram.com/p/DG_oFwaMFro/
https://www.facebook.com/stylingstudiomkzemanova/
I.
KONTAKTNÍ ÚDAJE
1. Martina Zemanová, se sídlem Kuldova 86/28, 615 00, Brno - Zábrdovice,
IČ: 65286812,
DIČ: CZ7154234307
zapsaná v živnostenském rejstříku, se vznikem oprávnění dne 26.07.1996, s
provozovnou k předmětu podnikání na adrese Panská 391/12, 602 00, Brno - Brno-
město, identifikačním číslem provozovny 1014955041, se zahájením dne provozování
07.12.2023.
Telefon: +420 778 007 222, , E-mail: stylingovestudio@gmail.com
2. Reklamace a vrácení zboží:
Adresa pro příjem reklamací a vrácení zboží:
STYLING STUDIO, Panská 391/12, Brno, 60200
Telefon: +420 778 007 222,
E-mail: , E-mail: stylingovestudio@gmail.com
PRÁVNÍ ŘÁD A DEFINICE
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen “VOP”) prodávajícího upravují v souladu s § 1751
odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva
a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní
smlouva“) uzavírané mezi námi a spotřebiteli nebo podnikateli (dále jen „zákazník“ nebo „vy“)
prostřednictvím našich internetových obchodů na adresách:
https://www.instagram.com/p/DG_oFwaMFro/
https://www.facebook.com/stylingstudiomkzemanova/
II.
PRÁVNÍ ŘÁD A DEFINICE
E-shop. Internetový obchod je námi provozován na webových stránkách umístěných na
internetových adresách https://www.stylingstudio.cz/,
https://www.instagram.com/p/DG_oFwaMFro/,
https://www.facebook.com/stylingstudiomkzemanova/ (dále jen „webová stránka“), a to
prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“)
Provozovna STYLING STUDIO, na adrese Panská 391/12, Brno, 60200
Na našich webech či provozovně si můžete koupit:
námi nabízené zboží, tedy především oblečení, doplňky a dále pak související služby, zejména
stylingové, úpravy textilního zboží, zakázkovou výrobu oděvů – tak, jak je uváděno v aktuální
nabídce výše uvedených internetových adresách obchodů či nabízeno přímo v provozovně.
Věk. Digitální obsah je určen osobám starším 16 let, pokud v daném případě neuvádíme jinak.
Kdo je považován za spotřebitele. Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která mimo rámec
své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání s námi
uzavře kupní smlouvu, nebo s námi jinak právně jedná (dále jen „spotřebitel“).
Kdo je považován za podnikatele? Za podnikatele je považována každá fyzická osoba nebo
právnická osoba (např. obchodní společnost, družstvo, ústav), která vykonává samostatně na
vlastní účet a odpovědnost na základě živnostenského oprávnění nebo jiným způsobem
výdělečnou činnost s úmyslem věnovat se této činnosti soustavně za účelem dosažení zisku
(dále jen „podnikatelská činnost“). Tato osoba v rámci své podnikatelské činnosti s námi uzavře
kupní smlouvu nebo s námi jinak právně jedná (dále jen „podnikatel“). Řídíme se zásadou, že pro
zákazníka, který v objednávce uvede své IČO, ev. DIČ, platí ustanovení těchto VOP vztahující se
na podnikatele.
Seznámení se a odsouhlasení VOP. Odesláním objednávky (tlačítko „OBJEDNAT A
ZAPLATIT”, nebo v případě dobírky „OBJEDNAT A ZAPLATIT PŘI PŘEVZETÍ”) , případně
potvrzení objednávky prostřednictvím platformy Facebook či Instagram potvrzujete, že jste se
seznámili s VOP, včetně sdělení vůči spotřebitelům před uzavřením kupní smlouvy podle těchto
VOP a výslovně s nimi souhlasíte v jejich znění platném a účinném v okamžiku tohoto potvrzení.
SDĚLENÍ ZÁKAZNÍKŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY
Před tím, než si u nás zakoupíte zboží podívejte se na tuto část.
Oprávnění prodávajícího a kontrolní orgány. K prodeji zboží jsme oprávněni na základě
živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. To, že se poctivě staráme o vaše osobní údaje kontroluje Úřad pro ochranu
osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor
nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Ilustrační charakter.
Fotografie či videa, které na našich webových stránkách vidíte, mají pouze ilustrační charakter.
Zboží, cena, náklady. Námi nabízené zboží na webových stránkách internetového obchodu
https://www.stylingstudio.cz/ a nabízené prostřednictvím sociálních sítí na adresách
https://www.instagram.com/p/DG_oFwaMFro/
https://www.facebook.com/stylingstudiomkzemanova/ - popis jejich hlavních vlastností je k
dispozici u příslušného obsahu. Ceny zboží uvádíme včetně DPH a zákonem stanovených
poplatků. Neúčtujeme si žádné dodatečné náklady na telekomunikační prostředky (např. pokud
nám budete volat na naše telefonní číslo, zaplatíte pouze Vaši běžnou sazbu telefonického
hovoru).
Jak chráníme náš digitální obsah? Nabízený digitální obsah není možné nahrávat, kopírovat či
jakkoliv jinak šířit. Všechny texty, obrázky, grafika a další části obsahu podléhají autorskému
právu. Kopírování nebo sdílení jakékoliv části digitálního obsahu je zakázáno. Žádná reprodukce
jakékoliv části digitálního obsahu nesmí být prodávána nebo distribuována, ani nesmí být
upravována nebo zahrnuta do jakékoliv díla, zejména jiné práce, publikace nebo internetové
stránky.
III.
Možnosti platby a doprava. Platební metody a možnosti dopravy, které nabízíme, najdete
podrobněji popsány v průběhu samotné objednávky.
Odesláním objednávky vytváříte závaznou objednávku, která Vás zavazuje k platbě. Před
odesláním objednávky si ji můžete zkontrolovat a opravit nebo změnit, jak podrobněji popisujeme
v těchto VOP.
Práva zákazníka z vadného plnění. Práva z vadného plnění, případně ze záruky, a podmínky
jejich uplatnění jsou popsány v těchto VOP. Nebo se můžete podívat do našeho reklamačním
řádu, kde najdete bližší informace.
SDĚLENÍ SPOTŘEBITELŮM PŘED UZAVŘENÍM KUPNÍ SMLOUVY
Zákazník - spotřebitel má v případě uzavření smlouvy na dálku , právo na odstoupení od kupní
smlouvy bez udání důvodů (pokud není uvedeno jinak) ve lhůtě 14 dnů, která začíná běžet
nejpozději:
u kupní smlouvy ode dne převzetí zboží; nebo
u kupní smlouvy s dodáním ve více kusech/částech, ode dne převzetí poslední dodávky zboží;
nebo
u kupní smlouvy, jejímž předmětem jsou pravidelné opakované dodávky zboží, ode dne převzetí
první dodávky zboží;
s tím, že spotřebitel má právo odstoupit od kupní smlouvy i před uvedeným časovým okamžikem
tak, že sdělí svůj záměr od kupní smlouvy odstoupit, a to jakýmkoliv jednoznačným prohlášením,
například vyplněním a odesláním formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy (ideálně společně s
vráceným zbožím) nebo sdělením na e-mail : stylingovestudio@gmail.com
Kdy není možné od kupní smlouvy odstoupit.
Spotřebitel není zejména oprávněn odstoupit od následujících smluv:
- O koupi zboží zakoupeném přímo v provozovně podnikatele
- o dodávce zboží, které bylo upraveno a/nebo vytvořeno na přání zákazníka nebo pro jeho
osobu;
- o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančních trhů nezávislých na naší
vůli, ke kterým může dojít během lhůty pro odstoupení od kupní smlouvy;
- o dodávce zboží podléhajícího rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nevratně
smícháno s jiným zbožím;
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které zákazník z obalu vyňal a z hygienických
důvodů jej není možné vrátit
- o dodávce spodního prádla a plavek
- o dopravě, na konkrétní termín nebo během konkrétní doby;
Povinnost spotřebitele při odstoupení od kupní smlouvy.
Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, je povinen zaslat zpět zboží nejpozději do 14 dnů
od okamžiku odstoupení od kupní smlouvy. Zboží nám zašlete zpět nebo vráťte kompletní, tj.
včetně veškerého dodaného příslušenství, veškeré dokumentace, čisté, nepoškozené a pokud
možno včetně původního balení, ve stavu a v hodnotě, ve které jste ho převzali.
Snížení hodnoty zboží.
V případě odstoupení od kupní smlouvy odpovídáte za snížení hodnoty zboží, ke kterému došlo v
důsledku nakládání se zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou,
vlastnostmi a funkčností zboží. Pokud nám zboží vrátíte poškozené či nekompletní, započteme
náš nárok na náhradu škody vůči kupní ceně, kterou požadujete vrátit. Budeme vždy hodnotit
konkrétní případ, abychom zjistili míru poškození, znehodnocení zboží a určili jemu odpovídající
sníženou hodnotu.
O těchto krocích Vás budeme informovat e-mailem nebo telefonicky.
Adresa pro vrácení zboží. Zasílejte zboží zpět na adresu: ……………………Náklady na vrácení
zboží při odstoupení od kupní smlouvy hradí zákazník.
Vrácení kupní ceny.
V případě odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě pro odstoupení jsme povinni Vám vrátit veškeré
peníze, a to stejnou platební metodou, jako při přijetí peněz, nebo na vámi zvolený bankovní
účet, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Vezměte na vědomí, že jsme
oprávněni Vám peníze vrátit až ve chvíli, kdy od Vás obdržíme zpět vrácené zboží.
IV.
Stížnosti. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím e-mailu
Mimosoudní řešení sporů.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní
inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a
zákazníkem z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum ČR. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se
sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz
je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne
21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a
směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Nepravdivé nebo neúplné recenze.
Vyhrazujeme si právo nezveřejňovat recenze zákazníků, které jsou nepravdivé, obsahují
nevhodné výrazy nebo nesouvisejí se zakoupeným zbožím.
Újma způsobená nesprávnou či neúplnou informací.
Zříkáme se jakékoli odpovědnosti za újmu způsobenou nesprávnou či neúplnou informací nebo
radou, a to zejména v případech, kdy dosažení určitého výsledku závisí na činnosti adresáta rady
či jiných osob, případně na neovlivnitelných skutečnostech nebo na náhodě. Zříkáme se
odpovědnosti za jakékoli následné škody vyplývající přímo nebo nepřímo z jakéhokoli použití
videoobsahu, které je poskytováno bez záruk na dosažení výsledku.
V.
OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY PROSTŘEDNICTVÍM E-SHOPU
Ceny.
Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu.
Můžeme však uzavřít kupní smlouvu i za individuálně sjednaných podmínek.
Náklady na balné a dopravné.
Na webových stránkách, v průběhu objednávky, uvádíme také informace o nákladech spojených
s balením a dodáním zboží. V případě, že si do objednávky kupující přidal i dárkové balení, bude
mu účtován poplatek i za tuto službu. Umožňujeme nejen doručení zboží na vámi uvedenou
adresu v rámci České republiky, ale také vyzvednutí zboží na odběrném místě. Výše těchto
nákladů záleží zejména na zvoleném způsobu dodání.
Proces objednávky.
Pro objednání zboží vyplníte objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Vložíte
zboží, webinář nebo jiný digitální obsah „do košíku“, zvolíte způsob úhrady kupní ceny zboží,
uvedete fakturační adresu a jiné nezbytné kontaktní údaje.
Objednání může proběhnout též prostřednictvím komunikace na sociálních platformách, mailem
nebo telefonicky, přičemž kupní smlouva je sjednána dohodou stran na podstatném obsahu
smlouvy – tedy určením vybraného zboží, sjednáním kupní ceny a ceny dopravy.
.
U zboží, které je označeno jako “skladem se jedná o závaznou objednávku zavazující k platbě
(dále jen „objednávka").
Odesláním objednávky potvrzujete, že jste odsouhlasil tyto všeobecné obchodní podmínky a četli
naše zásady zpracování osobních údajů.
Proces odeslání objednávky.
Před dokončením objednávky můžete zkontrolovat a měnit údaje, které jste uvedli. Objednávka je
odeslána doručením prodávajícímu způsobem umožněným na konkrétním webovém rozhraní.
Pokud bude při zpracování objednávky zjištěno, že jste použili zjevně nepravdivé nebo neúplné
údaje, můžeme objednávku odmítnout, o čemž budete vyrozuměni e-mailem. Můžete být
odpovědni za škodu, kterou tímto záměrně způsobíte.
Vlastnosti zboží.
Před dokončením objednávky máte povinnost se seznámit s vlastnostmi, druhem a doporučeným
způsobem užívání zboží. Objednáním potvrzujete, že jste se s těmito informacemi seznámili a že
jim rozumíte.
Dodatečné potvrzení objednávky.
Jsme oprávněni Vás v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny,
předpokládané náklady na dopravu, počet přístupů k digitálnímu obsahu) požádat o dodatečné
potvrzení objednávky (například e-mailem nebo telefonicky) a dále také o upřesnění správnosti
výběru množství zboží.
Okamžik uzavření kupní smlouvy a potvrzení objednávky.
Zákazník, který dokončí objednávku, od nás obdrží potvrzení a shrnutí objednávky na e-mail,
který nám sdělí. K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem stisknutí tlačítka „OBJEDNAT A
ZAPLATIT”, nebo v případě dobírky „OBJEDNAT A ZAPLATIT PŘI PŘEVZETÍ”. O tom vás
informujeme právě potvrzením o přijetí objednávky.
Telefonická objednávka.
Zboží si můžete objednat také telefonicky. Pokud takto dokončíte objednávku, obdržíte od nás
potvrzení o vytvoření objednávky včetně celkové ceny za zboží a náklady spojené s balením a
dodáním zboží zvolené zákazníkem na Váš e-mail, který jste uvedli v telefonickém hovoru, spolu
s těmito všeobecnými obchodními podmínkami, reklamačním řádem, zásadami zpracování
osobních údajů. K uzavření kupní smlouvy dojde okamžikem doručením potvrzení o přijetí
objednávky na Váš e-mail uvedený v objednávce.
Povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Uzavřením kupní smlouvy se zavazujeme předat Vám zakoupené zboží a umožnit Vám nabytí
vlastnického práva ke zboží a vy se zavazujete zboží převzít a uhradit nám cenu zboží.
CENA ZBOŽÍ A ZPŮSOBY PLATBY
Cena.
Všechny ceny jsou uvedeny v českých korunách (Kč) a jsou uvedeny včetně DPH.
Způsob platby. Cenu zboží, případné náklady spojené s dodáním zboží a způsoby platby najdete
vždy u daného zboží. Konkrétní způsob platby a dodání zboží si můžete zvolit v průběhu
objednávky.
Záloha na cenu zboží.
Můžeme po Vás požadovat zálohu či jinou obdobnou platbu.
Cena za dodání zboží.
Společně s kupní cenou jste povinni nám zaplatit také případné náklady spojené s balením a
dodáním zboží ve smluvené výši, jakož i příplatek za zvolený způsob platby. Není-li uvedeno
výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží. Před závazným
dokončením objednávky budete informováni o konečné ceně obsahující náklady balného a
dopravného.
Evidence tržeb.
Podle zákona o evidenci tržeb jsme povinni Vám vystavit účtenku
Slevy z ceny zboží.
Případné slevy z ceny zboží si zákazník a obchodník sjednávají individuálně, konečná cena je
vždy zřejmá před uzavřením objednávky.
Nereálná cena zboží.
V případě zobrazení nereálné ceny v hodnotě 0 Kč (slovy nula korun českých) nebo zobrazení
vysoce netržní ceny, kdy za netržní cenu je považována taková cena, která je pod naší nákupní
cenou, si vyhrazujeme právo tuto položku odstranit z objednávky. O tom budete informováni na
váš e-mail.
Forma faktury.
Sjednáváme si, že faktury budou zaslány elektronicky, a to na e-mail.
Dárkové poukazy.
Pokud bude v naší nabídce aktuálně možnost zakoupení dárkových poukazů, je určující jejich
uvedená hodnota. Každý poukaz má svůj jedinečný kód a bude zaslán po uhrazení kupní ceny
na váš e-mail. Je možné využít vždy jen celou výši poukazu, nikoliv jej využít po částech. Poukaz
má platnost 6 měsíců od jeho zakoupení. Pro uplatnění dárkového poukazu na webových
stránkách je nutné uvést jedinečný kód dárkového poukazu. Hodnota dárkového poukazu je
odečtena z celkové ceny vašeho nákupu.
Prosím vezměte na vědomí, že kód poukazu Vám bude zaslán v elektronické formě. Dbejte
zvýšené opatrnosti s jeho dalším nakládáním. Falšování či pozměnění poukazu není dovoleno.
Jeho falšování může být také trestným činem. Není možné odstoupit od kupní smlouvy v případě,
že byl již dárkový poukaz využít.
DODÁNÍ ZBOŽÍ, MÍSTO PLNĚNÍ A SITUACE, KDY MŮŽE VZNIKNOUT ŠKODA
Dodací doba zboží.
Je-li u zboží uvedeno, že je skladem, pak se zavazujeme zboží dodat do doby uvedené na webu
a podle dodacích lhůt jednotlivých spolupracujících dopravců. Někdy se nám může stát, že zboží
označené “skladem” se vyprodá v krátkém časovém okamžiku. Pokud by nastala situace, že
bude zboží vyčerpáno a nebudeme schopni dodat Vámi objednané zboží ve stanovené době, pak
Vás budeme kontaktovat, a domluvíme s Vámi výměnu za jiný druh zboží, popř. stornaci daného
zboží. Přesto uvedenou dobu dodání se snažíme připravit a doručit objednávku k zákazníkovi
vždy co nejdříve. Zboží zpravidla expedujeme do 48 hodin od přijetí objednávky s dvoudenní
dodací dobou. Zavazujeme se zboží doručit do 14 dní.
Převzetí zboží.
Při přepravě zboží zákazníkovi spotřebiteli je námi zboží předáno v okamžiku, kdy dopravce
předá zboží zákazníkovi na místě předání (zpravidla první dveře/vrata/brána v místě dodání
určené zákazníkem). Právě okamžikem převzetí zboží zákazníkem přechází na zákazníka
nebezpečí škody a nahodilého zhoršení kvality zakoupeného zboží. Pokud měl zákazník zboží od
dopravce převzít, přechází nebezpečí nahodilého zničení a nahodilého zhoršení kvality
zakoupeného zboží na zákazníka v okamžiku, kdy mu bylo umožněno se zbožím disponovat, ne
však dříve než v udanou dobu doručení. V případě osobního vyzvednutí si zboží zákazníkem se
považuje zboží za dodané okamžikem převzetí zákazníkem či jinou osobou zákazníkem určenou.
Způsob dopravy, osobní převzetí zboží.
Zákazník má na výběr zvolit si dopravu zboží na libovolnou adresu prostřednictvím našeho
smluvního dopravce za přepravní cenu, která je uvedena v průběhu objednávky nebo si zboží
může vyzvednout osobně na adrese provozovny - STYLING STUDIO, Panská 391/12, Brno,
60200 –– vždy po oznámení sms zprávou že je zboží připraveno.
Náklady na zvláštní způsob přepravy.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě Vašeho zvláštního požadavku, nesete riziko
a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Opakované doručení a náklady s tím spojené.
V případě, že je z důvodů na Vaší straně nutné zboží doručovat opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo určeno v objednávce, jste povinni uhradit náklady spojené s opakovaným
doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
Škoda, která může vzniknout prodávajícímu nepřevzetím zboží.
Nepřevezme-li zákazník spotřebitel zboží při jeho dodání dopravcem, zboží je následně vráceno
Prodávajícímu a současně zákazník spotřebitel od kupní smlouvy neodstoupí ve lhůtě 30 dnů od
marného doručení zboží, je prodávající oprávněn požadovat po zákazníkovi náklady účtované
dopravcem na dodání zboží zpět prodávajícímu. Tento náklad představuje pro prodávajícího
škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka ve smyslu § 2913 odst. 1
občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění zboží
ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je prodávající oprávněn od kupní smlouvy
odstoupit.
Nepřevzetí zboží ve vztahu k podnikateli.
Nepřevezme-li zákazník podnikatel zboží při jeho dodání přepravcem, zboží je následně vráceno
nám jako prodávajícímu, jsme oprávněni požadovat po zákazníkovi podnikateli náklady účtované
přepravcem na dodání zboží zpět na naši adresu. Tento náklad představuje pro prodávajícího
škodu, která vznikla porušením zákonných povinností zákazníka podnikatele ve smyslu § 2913
odst. 1 občanského zákoníku. Prodávající je současně oprávněn účtovat poplatek za uskladnění
zboží ve výši 200 Kč (slovy: dvě stě korun českých) a dále je oprávněna od kupní smlouvy
odstoupit.
Možnost započtení nároků.
Nárok na úhradu nákladů za uskladnění zboží a nárok na náhradu škody porušením zákonných
povinností zákazníka podle této části VOP jsme oprávněni v souladu s § 2913 občanského
zákoníku jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.
Povinnost zákazníka při převzetí zboží.
Při převzetí zboží jste povinni ho zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (zejména zda
jste obdrželi správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení
obsahuje vše, co podle návodu obsahovat má). V případě viditelného poškození zásilky
dopravcem je zákazník povinen takovou zásilku nepřevzít od dopravce vůbec. Neneseme
odpovědnost za škody způsobené dopravcem, případně pozdním doručením zboží, ať bylo
zpoždění způsobeno z jakéhokoli důvodu.
Práva z vad.
Práva zákazníků v případě uplatnění práva z vad se řídí podle našeho reklamačního řádu a podle
příslušných právních předpisů českého práva, zejména občanského zákoníku.
VI.
VÝHRADA VLASTNICTVÍ
Úplné zaplacení kupní ceny.
Vyhrazujeme si u zákazníků výhradu vlastnictví ke zboží až do úplného zaplacení kupní ceny
podle příslušné kupní smlouvy.
Výhrada vůči zákazníkům podnikatelům.
Pro zákazníky podnikatele si vyhrazujeme vlastnictví ke zboží, dokud nejsou uhrazeny veškeré
pohledávky, které vůči Vám máme. Zákazník je povinen nakládat se zbožím s výhradou
vlastnictví s řádnou péčí a pojistit je na své náklady dostatečně, pro případ poškození na hodnotu
nového zboží.
ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
Tato část se týká našich zákazníků - spotřebitelů a postupu, jakým je možné odstoupit od
smlouvy.
Právo spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy.
Právo zákazníka spotřebitele na odstoupení od kupní smlouvy se řídí podle ustanovení
uvedených v těchto VOP.
Právo na odstoupení od kupní smlouvy přísluší pouze spotřebitelům. Zákazníci podnikatelé mají
právo na odstoupení od kupní smlouvy, které jim umožňují příslušné právní předpisy. Zákazník
podnikatel nemá právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů, toto právo
přísluší pouze spotřebiteli. Za předpokladu, že nám zákazník podnikatel vrátí zboží a nejedná-li
se o uplatnění práva z vad podle občanského zákoníku, jsme oprávněni účtovat náklady na
skladování tohoto zboží podle těchto VOP a zároveň vyzveme zákazníka podnikatele ke
zpětnému odběru tohoto zboží.
Pokud zákazník neuhradí kupní cenu.
Jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy zejména v případě, kdy neuhradíte kupní cenu řádně
a včas nebo jste odmítli převzít zboží.
Postup při vyprodání zboží či zásob.
Jsme oprávněni odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zboží či zásob zboží, nebo z
důvodu nedostupnosti objednaného zboží.
VII.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými právními předpisy (zejména § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174
občanského zákoníku).
Reklamační řád. Další práva a povinnosti stran související s naší odpovědností za vady zboží, je
upraveno v našem reklamačním řádu.
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
Ochrana osobních údajů našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Pravidla pro nakládání s
osobními údaji a pravidla pro zasílání obchodních sdělení jsou upravena v našich zásadách
zpracování osobních údajů.
Cookies.
Používáme tzv. soubory cookies, které mohou být ukládány na koncovém zařízení (buď na
základě souhlasu, nebo k ochraně našich oprávněných zájmů). Preference si můžete nastavit
přímo na našich webových stránkách, kde najdete i informace o používání souborů cookies.
VYŠŠÍ MOC
Co je vyšší moc.
Za vyšší moc se pro potřeby těchto VOP považuje jakákoli překážka, která nastala nezávisle na
vůli prodávajícího a brání ve splnění jeho povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by
prodejce tuto překážku nebo její následky odvrátil, překonal nebo předvídal.
Účinky vylučující odpovědnost jsou omezeny pouze na dobu, dokud trvá překážka, s níž jsou tyto
účinky spojeny.
ZÁVĚREČNÁ ČÁST, VČETNĚ ROZHODNÉHO PRÁVA A SOUDNÍ PŘÍSLUŠNOSTI
Závazek respektovat práva spotřebitelů.
Pokud by bylo ustanovení těchto VOP v rozporu se zákonnými předpisy na ochranu spotřebitele,
má přednost zákon a zavazujeme se jej takto dodržovat.
Neplatné nebo neúčinné ustanovení VOP.
Pokud je některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, tak namísto
neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních
ustanovení.
Mezinárodní prvek.
V případě existence mezinárodního prvku si sjednáváme, že se náš právní vztah bude řídit
právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem. Touto volbou práva v souladu
s čl. 3 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008, ze dne 17. června 2008, o
právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (dále jen „Řím I”) však nesmí být uživatel
spotřebitel touto volbou zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu země
jeho obvyklého bydliště podle čl. 6 odst 2 Řím I.
Vyloučení Vídeňské úmluvy.
Smluvní strany si sjednávají, že výslovně vylučují použití Úmluvy OSN o smlouvách o
mezinárodní koupi zboží (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of
Goods, nebo také Vídeňská úmluva), a to v souladu s čl. 6 této úmluvy.
Spory a příslušnost.
Smluvní strany si dále sjednávají, že k řešení případných sporů z kupní smlouvy, kde je přítomen
mezinárodní prvek, budou vždy místně příslušné soudy ČR, místně určené podle našeho sídla.
Tím nejsou dotčena práva spotřebitelů podle zvláštních právních předpisů. Smluvním jazykem je
český jazyk.
Archivování kupní smlouvy.
Kupní smlouva ve znění VOP je námi archivována v elektronické podobě a není přístupná třetím
stranám.
Pokud si sjednáme odlišné podmínky uzavření kupní smlouvy. Ustanovení VOP jsou nedílnou
součástí kupní smlouvy. Ustanovení odchylná od VOP je možné sjednat v kupní smlouvě.
Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
Nezbytnost přijetí VOP pro uzavření kupní smlouvy.
Přijetí těchto VOP je dobrovolné, bez jejich přijetí však bohužel nelze vytvořit objednávku.
Platnost VOP. Tyto VOP jsou platné od 20.7. 2025 a ruší platnost předchozích obchodních
podmínek.
Reklamační řád pro spotřebitele
podnikající fyzické osoby :
Martina Zemanová, se sídlem Kuldova 86/28, 615 00, Brno - Zábrdovice,
IČ: 65286812, DIČ: CZ7154234307
zapsaná v živnostenském rejstříku, se vznikem oprávnění dne 26.07.1996, s provozovnou k předmětu podnikání
na adrese Panská 391/12, 602 00, Brno - Brno-město, identifikačním číslem provozovny 1014955041, se
zahájením dne provozování 07.12.2023.
pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adresách:
https://www.instagram.com/p/DG_oFwaMFro/
https://www.facebook.com/stylingstudiomkzemanova/
To nejdůležitější z reklamačního řádu:
Do 14 dnů můžete odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a vrátit nám zboží –
v případě, že jste spotřebitel – nikoliv podnikatel.
Pokud zjistíte vadu zboží do 24 měsíců od jeho převzetí, řiďte níže uvedeným
postupem.
Při převzetí zboží si zkontrolujte, zda je zásilka v pořádku. Pokud není, sepište s
přepravcem zápis o škodě. Jedná se o nejjednodušší způsob vyřízení reklamace
poškozené zásilky, zásilka nám bude přepravcem obratem vrácena a vám bude
zaslána zásilka nová.
Reklamace vyřizujeme do 30 dnů.
NA ÚVOD
Kdo je prodávající?
Tento reklamační řád platí pro zboží dodávané podnikatelem : Martina Zemanová,
se sídlem Kuldova 86/28, 615 00, Brno - Zábrdovice,
IČ: 65286812, DIČ: CZ7154234307 (dále jen „prodávající“ nebo také „my“).
Je součástí VOP.
Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek
(dále jen “VOP”) prodávajícího.
Reklamační řád je určený pouze pro zákazníka spotřebitele. Zákazníkem, který je
spotřebitel, se rozumí každý člověk (fyzická os oba), který mimo rámec své
podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání
uzavírá s námi smlouvu, nebo s námi jinak jedná (dále jen také jen „spotřebitel“).
Vadné plnění. Reklamační řád prodávajícího se použije pro úpravu práv a povinností
při uplatňování práv z vadného plnění u prodeje zboží mezi námi jako prodávajícím a
zákazníkem jako kupujícím (dále jen „zákazník“ nebo také „vy“).
Co najdete v reklamačním řádu?
Reklamační řád dále informuje spotřebitele o podmínkách, způsobu a možnostech
uplatnění reklamace vadného či jinak poškozeného zboží. Vycházíme ze zákona č.
89/2012 Sb. občanského zákoníku (dále jen “občanský zákoník”) a zákona č.
634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Smluvní záruka.
Pro případ, že se jedná o práva ze smluvní záruky, řídí se vzniklé vztahy konkrétními
záručními podmínkami.
V TÉTO ČÁSTI SE DOČTETE, JAK BY MĚLO NAŠE ZBOŽÍ VYPADAT PŘI
PŘEVZETÍ
Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí?
Odpovídáme Vám za to, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za
to, že v době, kdy zboží převezmete:
- má zboží vlastnosti, které jsme si ujednali, a chybí-li ujednání, takové
vlastnosti, které jsme my, nebo výrobce popsali nebo které jste očekávali s
ohledem na povahu zboží a na základě reklamy námi či výrobcem prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro její použití uvádíme nebo ke kterému se zboží
tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením dohodnutého stranami, nebo
provedení dohodnutého vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení
určeno podle dohodnutého vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Předpoklad, že je zboží vadné.
Pokud se vada projeví v průběhu 14 dnů od převzetí zboží, má se za to, že zboží
bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
ZDE SE DOZVÍTE, V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE
UZNÁNA
Za jaké vady neodpovídáme?
Neodpovídáme Vám za vady v těchto případech:
- je-li vada na zboží v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z
kupní ceny,
- vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo
vyplývá-li to z povahy zboží,
- je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou,
Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které
neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto
přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě
zboží), nebo to vyplývá z právních předpisů),
- zboží, které bylo zákazníkem upraveno
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem
nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
- vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
V jakých případech nám nemůžete zboží vrátit?
- balené zboží, které není možné z hygienických důvodů znovu použít, nebo u
již použitého zboží (např. poškodí-li zákazník ochranný obal zboží nebo
poruší-li bezpečnostní uzávěr nebo může-li dojít k jiné kontaminaci zboží);
- jiné zboží, kdy je zboží opatřeno hygienickým či jiným utěsněným obalem a z
hygienických či zdravotních důvodů jej není možné vracet;
- pokud bylo námi dodané zboží nenávratně smíseno s jiným zbožím;
- zboží, které bylo upraveno podle Vašeho přání.
Pokud nám budete chtít vrátit již rozbalené zboží, které podléhá rychlé zkáze
nebo bylo opatřeno hygienickým obalem.
Máme zájem na dodržování platných hygienických norem. Může nastat situace, kdy
nám budete chtít vrátit zboží (odstoupit od kupní smlouvy), které bylo z Vaší strany již
rozbaleno nebo byl porušen hygienický nebo utěsněný obal a zboží již nelze znova
použít (nebude se jednat o případy, kdy Vám dorazilo zboží např. poškozeno během
přepravy nebo prokazatelně zkažené). Souhlasíte, že jsme v těchto případech (kdy
nám dorazí zpět např. zboží vyjmuté z hygienického obalu nebo balené potraviny s
poškozeným ochranným obalem tak, že zboží nelze znova použít) oprávněni
odmítnout vrácené zboží a na Vaše náklady Vám jej poslat zpět. Nebude-li to možné
(např. z hygienických důvodů nebo z důvodu porušení ochranného obalu), jsme
oprávněni zboží neprodleně zlikvidovat.
NA CO SI DÁVAT POZOR PŘI PŘEVZETÍ ZBOŽÍ?
Překontrolujte, obsah našeho balíčku. Při převzetí zboží ho zkontrolujte a přesvědčte
se o jeho vlastnostech (zejména zda jste obdrželi správný druh zboží, zda má zboží
ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co obsahovat má).
Kdy nebudete moci zboží reklamovat.
Nepřísluší Vám práva z vadného plnění, pokud se jedná o vadu, kterou:
- jste museli s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření kupní
smlouvy, nebo
- pokud je zboží předáno později než při uzavření kupní smlouvy, pak přímo při
jeho převzetí, nebo
- pokud jste před převzetím zboží věděli, že zboží má vadu, nebo
- pokud jste vadu sami způsobili.
BYLO ZBOŽÍ POŠKOZENO BĚHEM PŘEPRAVY?
Kontrola obalu před převzetím zboží od přepravce, při výdeji.
Při převzetí zásilky od doručovatele zkontrolujte neporušenost obalu. Převzetím
zásilky potvrzujete, že jste zásilku převzali bez zjevných vad. Pokud je obal
poškozený, sdělte to přímo přepravci a sepište zápis o škodě. Zásilku si ponechá
doručovatel. Jedná se o nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené
zásilky, zásilka nám bude přepravcem obratem vrácena a vám bude zaslána zásilka
nová. Pokud půjde o originální zboží, které nelze nahradit novým, bude vám vrácena
kupní cena.
Zjistíte, že bylo zboží poškozeno až po rozbalení balíčku.
Jak postupovat? Informujte nás ihned po převzetí a zjištění vady, nejpozději do tří (3)
dnů od převzetí zásilky.
Uveďte v něm své osobní identifikační údaje, e-mail, ze kterého jste zboží
objednávali a identifikujte zboží, které zahrnete do reklamace. Ideálně prosím přiložte
i kopii nákupního dokumentu (např. faktury), fotodokumentaci vady a popis problému,
který jste na zboží objevili. Všechny tyto informace mohou přispět k rychlejšímu
vyřízení Vaší reklamace.
Kdy už nebudeme moci uplatňovat reklamaci přepravy?
Prosím vezměte na vědomí, že pokud reklamaci oznámíte čtvrtý (4) a následující den
od převzetí zásilky, nebude s velkou pravděpodobností taková reklamace uznána
přepravcem. Nám v důsledku Vaší pozdní reklamace poškozené zásilky může
vzniknout škoda (poškozená zásilka nebude proplacena přepravcem pro Vaši pozdní
reklamaci), takto vzniklou škodu jsme oprávněni po Vás vymáhat. Zásilku uchovejte a
proveďte její fotodokumentaci (aby bylo zřetelně vidět poškozené zboží, obal, výplň).
Jaký bude postup, až nám vše oznámíte?
Po vyplnění reklamačního formuláře poškozené zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-
mail, následně se s Vámi zpravidla telefonicky spojí náš pracovník, aby se s Vámi
dohodl na dalším postupu . Můžete nás kdykoli telefonicky kontaktovat na telefonním
čísle +420 778 007 222, nebo na e-mailu : stylingovestudio@gmail.com, abyste si
ověřili, jaký je stav Vaší reklamace.
POKUD VÁM PŘIŠLO NĚCO JINÉHO, NEŽ JSTE SI U NÁS OBJEDNALI, JAK
POSTUPOVAT?
Jak postupovat a co od vás budeme potřebovat vědět?
V případě, že jste obdrželi špatně zaslané zboží, nesprávné množství či jiné barevné
provedení, případně úplně jiné zboží, které jste si neobjednali apod., kontaktujte nás
nejlépe e-mailem: stylingovestudio@gmail.com . Uveďte v něm své osobní
identifikační údaje, e-mail, ze kterého jste zboží objednávali a identifikujte zboží,
které jste obdrželi špatně. Ideálně prosím přiložte i kopii nákupního dokumentu (např.
faktury), fotodokumentaci vady a popište vzniklou chybu vlastními slovy a uveďte, co
vše bylo obsahem balení při předání. Snažíme se předcházet takovým chybám,
pečlivě kontrolujeme odeslané zboží, ale ani my nejsme úplně neomylní. Za vzniklé
nesrovnalosti v objednávce se předem omlouváme a uděláme vše pro to, aby proces
reklamace byl pro Vás co nejpohodlnější a z naší strany co možná nejrychlejší.
Co bude probíhat potom? Po uplatnění reklamace a odeslání poškozené zásilky
obdržíte potvrzení na Váš e-mail. My vše co nejrychleji zkontrolujeme a budeme Vás
kontaktovat, abychom dohodli další postup. Můžete nás kdykoli telefonicky
kontaktovat na telefonním čísle +420 778 007 222, nebo na e-mailu :
stylingovestudio@gmail.com abyste si ověřili, že již probíhá vyřizování Vašeho
požadavku.
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 14 DNŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
Zjistím vadu zboží v době 14 dnů od jeho převzetí.
Pokud zjistíte vadu dodaného zboží ve lhůtě 14 dnů od jeho převzetí, kontaktujte nás
nejlépe e-mailem: stylingovestudio@gmail.com
Může dojít ke snížení hodnoty zboží?
Plně respektujeme, že Vám ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží náleží právo odstoupit
od kupní smlouvy v této lhůtě. Zboží je ale v takovém případě nutné vrátit zpět
nepoškozené, případně v utěsněném či hygienickém obalu. To v případě, kdy jste
během doby 14 dnů od převzetí zboží již používali a zjistili jeho vadu, nebudete moci
splnit. Prosím vezměte na vědomí, že dle platných právních předpisů odpovídáte za
snížení hodnoty zboží. S ohledem na uvedené Vám doporučujeme jako nejvhodnější
postup vadně dodané zboží (případně zboží, které mohlo být poškozeno důsledkem
přepravy) reklamovat.
Co bude následovat?
Po uplatnění reklamace obdržíte potvrzení na Váš e-mail, následně se s Vámi
zpravidla telefonicky spojí náš pracovník, aby se s Vámi dohodl na dalším postupu.
Můžete nás kdykoli telefonicky kontaktovat na telefonním čísle +420 778 007 222,
nebo na e-mailu : stylingovestudio@gmail.com abyste si ověřili, že již probíhá
vyřizování reklamace.
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ PO UPLYNUTÍ 14 DNŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
Kdy reklamovat vadné zboží.
Právo z vady zboží (reklamovat jej) jste povinni u nás uplatnit ihned, bez zbytečného
odkladu poté, co se vada objevila. V opačném případě by Vám soudem nebylo
přiznáno právo z vadného plnění. Pokud vadu neuplatníte včas, nemůžete z důvodu
její existence odstoupit od kupní smlouvy.
Jste oprávněni uplatnit právo z vady, která se u spotřebního zboží vyskytne, v době
24 měsíců od převzetí. Toto se neuplatní u zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v
návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy
uvedena doba, po kterou lze zboží použít (tj. minimální trvanlivost / spotřebujte do).
Zde se použijí se ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka).
Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců?
Po marném uplynutí této lhůty (24 měsíců) právo z vady zboží uplatnit nelze. Pokud
je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli
zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. I když se snažíme
vyřídit reklamace vždy k Vaší spokojenosti, s některými výrobky je třeba manipulovat
dle pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci - v opačném případě se
poškodí. I když ještě v těchto případech neuplynula doba 24 měsíců nemůžeme Vaši
reklamaci uznat
Co mám udělat pro uplatnění vady zboží?
Za účelem uplatnění práv z vad zboží nám zašlete mail, v něm uvedete zejména:
jméno a příjmení;
e-mail, ze kterého jste zboží objednávali;
telefonní číslo;
identifikaci zboží, které zahrnete do reklamace;
popište vzniklou vadu vlastními slovy;
zvolený způsob vyřízení reklamace, přičemž zvolený způsob vyřízení reklamace není
zákazník oprávněn změnit bez našeho předchozího souhlasu;
Vaši adresu pro případné vrácení zboží po uzavření reklamačního procesu.
Následně potvrdíme přijetí reklamace.
Kde mohu zboží reklamovat?
Práva z odpovědnosti za vady zboží může kupující konkrétně uplatnit zejména na
adrese provozovny STYLING STUDIO, Panská 391/12, Brno, 60200 nebo e-mailu:
Dodání reklamovaného zboží zpět prodávajícímu.
Zboží musí být vráceno kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady),
ideálně v původním nepoškozeném obalu, tak abychom mohli dodržet zásady
správného hygienického postupu.
Kdo nese náklady na dopravu reklamovaného zboží?
Náklady na dopravu reklamovaného zboží zpět k nám nesete sami. Prosím vezměte
na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku nebude z naší strany přebráno
a bude Vám vráceno zpět na Vaše náklady. Bude-li však Vaše reklamace uznána
jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s
uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné
náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o
úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty
pro uplatnění práva z vadného plnění. Za tímto účelem nám případě oskenujte
podací lístek a zašlete na náš kontaktní email : stylingovestudio@gmail.com
Potvrzení.
Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí reklamace a
jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
JAK RYCHLE BUDE VAŠE REKLAMACE VYŘÍZENA
Kdy bude uzavřen reklamační proces? Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace
dává lhůtu 30 dnů od uplatnění práva z vad. V této lhůtě nejpozději bývá z naší
strany reklamační proces uzavřen.
Posouzení vady. Zpravidla však do 5 pracovních dní po doručení potřebné
dokumentace (fotografie a dalších nezbytných údajů pro posouzení vady zboží) či
doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno bezodkladné posouzení
vady a ozveme s předběžným názorem zákazníkovi - nejčastěji telefonicky. Do této
lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (např. bude z
naší strany nutné, abychom požádali o součinnost našeho dodavatele či výrobce).
Pokud je zboží vadné.
V případě, že bylo reklamované zboží shledáno za vadné, je reklamační proces
uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od uplatnění práva z vad. Pověřený pracovník
může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší. Jsme
povinni si od Vás vyžádat doplnění podkladů v nejkratší možné lhůtě.
Pokud není zboží shledáno za vadné.
V případě, že zboží nebylo shledáno jako vadné, budete o tom informováni za
účelem dosažení individuálního postupu.
JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
Co ovlivní mé možnosti.
Zvolení možnosti způsobu vyřízení reklamace z Vaší strany je podmíněno zejména
tím, zda je vadné plnění podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy.
Podstatné porušení smlouvy.
V případě, že je vadné plnění podstatným porušením smlouvy, máte právo na:
odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějící zboží
nebo
odstranění vady opravou zboží (pokud je to z povahy zboží možné a účelné), nebo
přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy.
Nepodstatné porušení kupní smlouvy.
V případě, že je vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, máte právo na:
odstranění vady (dodáním nového zboží bez vad, nebo dodáním chybějící zboží
nebo opravou zboží), nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace.
Pokud ne, doptáme se vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění
jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení
vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě,
že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraníme-li
vady v přiměřené lhůtě či oznámíme-li Vám, že vady neodstraníme, můžete
požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo můžete od
smlouvy odstoupit.
Pokud si včas nezvolím, jak si přeji reklamaci vyřídit.
Nastane-li situace, kdy si nezvolíte své právo z vadného plnění včas , máte práva
jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Dodání nového zboží?
Můžete požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze
zboží či vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, můžete
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, můžete odstoupit od kupní
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, máte právo na bezplatné odstranění vady. U
originálního zboží, zboží upraveného na přání zákazníka nebo zboží na zakázku je
možné pouze odstranění vady nebo odstoupení od smlouvy – výměna zboží nebo
dodání nového zboží možné není.
Opakovaný výskyt nebo větší počet vad.
Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti máte i v případě odstranitelné
vady, pokud nemůžete zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě
nebo pro větší počet vad. V takovém případě máte rovněž právo od kupní smlouvy
odstoupit. Neodstoupíte-li od smlouvy nebo neuplatníte-li právo na dodání nového
zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu zboží, můžete požadovat
přiměřenou slevu.
Přiměřená sleva?
Máte právo na přiměřenou slevu i v případě, že Vám nemůžeme dodat novou zboží
bez vad, vyměnit její součást nebo zboží opravit, stejně i v případě, že nezjednáme
nápravu v přiměřené době nebo že by Vám zjednání nápravy působilo značné
obtíže.
Další práva.
Můžeme Vám dodat to, co chybí, nebo odstranit jinou právní vadu do chvíle, než
uplatníte právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupíte od kupní smlouvy. Jiné
vady jsme oprávněni odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového
zboží; volba nesmí zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady. Pokud neodstraníme
vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítneme odstranit, může zákazník požadovat
slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůžete
změnit bez našeho souhlasu.
Vrácení původního zboží.
Při vyřízení reklamace dodáním nové zboží jste nám povinni vrátit zboží původně
dodané (nedohodneme-li se jinak). Dodání nového zboží nemůže zákazník
požadovat (a nemůže ani od kupní smlouvy odstoupit), nemůže-li zboží vrátit v tom
stavu, v jakém ji obdržel; toto neplatí v následujících situacích:
- došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
nebo
- použili jste zboží ještě před objevením vady, nebo
- pokud jste nezpůsobili nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu svým
jednáním nebo opomenutím, nebo
UKONČENÍ REKLAMACE
Pokud jste reklamovali zboží na naší pobočce nebo provozovně.
Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace, a to
telefonicky, prostřednictvím SMS, nebo e-mailem a budete vyzváni k převzetí
reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne
kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Při převzetí reklamovaného zboží Vám
vydáme písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o
provedení nápravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí
reklamace.
Pokud jste nám zboží k reklamaci poslali.
Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím
vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu spolu s potvrzením o datu a způsobu
vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení nápravy a době trvání reklamace,
případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Pokud vracíme kupní cenu.
V případě, že reklamace je uznána jako oprávněná a Vy oprávněně požadujete jako
způsob vyřízení reklamace vrácení kupní ceny, zašleme Vám bezhotovostně
zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který určíte v reklamačním formuláři,
a to nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy Vám bylo zasláno potvrzení o způsobu
vyřízení reklamace.
Převzetí reklamovaného zboží.
Máte povinnost převzít reklamované zboží nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byl
o jejím vyřízení vyrozuměn. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za
uskladnění zboží ve smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského
zákoníku. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 20 Kč.
Prodej nevyzvednutého zboží.
Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy jste
byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na
úhradu skladného.
Povinnost při převzetí reklamovaného zboží.
Máte dále povinnost při převzetí zkontrolovat kompletnost reklamovaného zboží,
zejména že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším
námitkám již nebude přihlíženo.
ZÁVĚREČNÁ ČÁST
Práva ze zákona. Práva zákazníka vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním
řádem dotčena.
Platnost. Tento reklamační řád (určený pouze spotřebitelům) je platný od 20.7. 2025
a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.